Visie

Het ontwerpbureau Skills n Dreams staat voor uitdagend en creatief onderwijs. Dit doen we in een inspirerende leeromgeving waarbij de leerlingen en leerkrachten hun vaardigheden kunnen ontplooien. Door integratie van diverse vakgebieden, waaronder wereldoriƫntatie, werken we aan diverse ontwerpen waarbij de 21st century skills een belangrijke rol spelen.
Door de goede samenwerking van een jong en dynamisch team, waarbij we gebruik maken we elkaars ervaringen, expertise en talenten, werken we aan onderwijs waarbij de leerlingen de juiste skills ontwikkelen voor de toekomst.


Bart, Jantine, Inge, Helga, Annemiek en Monique

zaterdag 23 juni 2012

Eindproducten Monique

Een hoogtepuntje: mijn eerste WebQuest! LANDEN IN ZUID - EUROPA.Een project dat in groep 7 van de basisschool gebruikt kan worden.

Het is erg veel werk geweest, maar ook wel erg leuk om te maken! Willen jullie hem van kritische feedback voorzien?!
Ik heb de trapmodellen m.b.t. mindmapping, ICT-geletterdheid, onderzoeksvragen en een aardrijkskundig overzicht en het assessment opgenomen, maar ik voeg ze bij deze ook nog apart toe. Het assessment is zowel voor de leerling, medeleerling als leerkracht te gebruiken.

Op mijn eigen blog staan ook nog de de werk- en leesbladen van de WebQuest apart vermeld, evenals een stukje theorie om de WebQuest heen. Kijk dus even op mijn blog!

De WebQuest staat in PDF. Het is flink scrollen. Alle links werken, maar als je de link weer afsluit, kom je niet altijd terug op de Quest. Iets waarvan ik niet weet hoe dat komt.
Het assessment zou ik graag als digitaal invulformulier willen gebruiken, zodat de punten automatisch opgeteld worden. Welk programmaatje kan ik daarvoor gebruiken?
Hoe (en of) ik hem werkelijk op het web krijg weet ik ook (nog) niet, oftewel, nog aardig leek........
Tips en trucs zijn welkom!

Ik heb de Quest in Publisher gemaakt. Ook nog nooit met het programma gewerkt. Er zitten leuke mogelijkheden in het programma. Echt de moeite waard om eens doorheen te gaan.

Conclusie: veel geleerd, erg leuk om te doen!

5 opmerkingen:

  1. hoi Monique,
    Compliment voor je eindproduct! Wat ziet dit er mooi en uitgebreid uit!Je trapmodel is volledig en je webquest is duidelijk en aantrekkelijk voor kinderen. Je hebt goed nagedacht over je doelen en op welke wijze je deze kunt behalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Monique,

    Ik heb je WebQuest bekeken. Wat een schitterend resultaat. Ik heb spijt dat ik niet LA2 mocht volgen. Volgend jaar ben ik aan de beurt. Je WebQuest is zeer toegankelijk voor kinderen. Het spreek meteen aan.
    Wel vreemd dat de pagina's zo lang zijn, ik moest inderdaad veel scrollen. Als je het bestand nog in word hebt staan, mag je hem wel sturen. Dan kan ik er eens naar kijken (ik zeg niet dat het me lukt hoor).
    Een mooi resultaat!
    Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Monique!
    Ziet er goed uit! Wil je voor het assessment een digitaal formulier online,of alleen een digitaal document zodat de docent niet alles meer hoeft op te tellen?
    Er zijn hiervoor namelijk wel mogelijkheden. Dit zou zelfs in excel kunnen (naar mijn idee) Ik zal zo eens even voor je gaan kijken of ik er iets mee kan!
    Groetjes!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique,

    Zoals gezegd: Hier een vorm hoe het in excel zou kunnen. Dit is nog wel veel mooier te maken, maar het is voor functioneel.
    https://dl.dropbox.com/u/29625475/beoordeling%20monique.xlsx

    Door x te zetten in het hokje waaraan ze voldaan hebben telt hij het hokje. Onderaan zie je dan het aantal keer dat er een x is gezet.
    Daarna wordt het totaal berekend met de juiste weging. Dus een hokje in de tweede kolom telt als 2 punten.

    Groetjes!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Inge,
      Bedankt voor de tip! Ik zal eens gaan frobelen met excel. Jij hebt ook hard gewerkt. Ik ga het deze week bekijken en laat een berichtje op je blog achter. Fijne vakantie!

      Gr Monique

      Verwijderen